Hva skal du med nyhetsbrev og e-postmarkedsføring? Mange har inntrykk av at nyhetsbrev er en utdatert form for markedsføring. Sånn er det ikke. Det er fortsatt veldig mange som bruker nyhetsbrev i den jevnlige markedsføringen av bedrift, produkter, merkevare eller tjenester. Nyhetsbrevet gir mye igjen for pengene, det er lett å personalisere og det er tidseffektivt. Nøkkelen […]
Har du annonsert i sosiale medier og ikke fått resultatene du ønsker? Eller vurderer du å starte opp, men vet ikke hvor du skal begynne? Sosiale medier er en stor og viktig arena for markedsføring på nett. Det er viktig at din bedrift er synlig her. Må bedrifter bruke sosiale medier? Svaret er definitivt ja! […]
Digital analyse gir svar I dagens digitale verden finnes det knapt grenser for hva som kan måles, men det er mange som ikke utnytter mulighetene. Analyse av data blir viktigere for hvert år som går, og kan gi bedriften din verdifull innsikt – og ikke minst et solid grunnlag for bedre og riktigere avgjørelser. Tenk deg […]
Hva er innholdsmarkedsføring? God innholdsmarkedsføring, eller content marketing, handler om å utvikle og distribuere historier og stoff som oppleves nyttig, interessant eller inspirerende. Innholdet skal engasjere og styrke relasjonen til kundene dine. Aptum har bred erfaring med innholdsmarkedsføring, og produserer blant annet: ● Artikler med journalistisk format til print og digitale kanaler● Fagblogger● Video Hvorfor innholdsmarkedsføring? Å […]
Som et av få byråer i regionen har Aptum fulltids in-house fotograf med eget studio, samt flere andre interne fotoressurser å spille på. Dette gir oss fleksibiliteten som trengs for å utføre et bredt spekter av fotooppdrag på en profesjonell og effektiv måte. Fagansvarlig fotograf, Jon-Petter Thorsen, har høy teknisk kompetanse og lang erfaring. Han […]
God reklame vekker oppmerksomhet. God reklame er er sann og relevant – og strategisk forankret i merkevarens eller virksomhetens ønskede posisjon. Den gode reklamen treffer målgruppen og gir resultater. Noen reklamekampanjer skal utløse en bestemt handling, andre skal påvirke holdninger eller informere. Veldig mange kampanjer skal utløse salg. All reklame ønsker å påvirke mottakeren. Ingen […]
Moderne nettsider for langsiktige resultater Nettsiden er ofte kundens første møte med din virksomhet og er en av dine aller viktigste investeringer når du bygger merkevare og utvikler din bedrift på nett. Aptum tenker langsiktig Det florerer av enkle open source-løsninger og ferdiglagde templates i dagens marked. Dette har medført at det å designe og […]
Hva er identitetsdesign? Identitetsdesign tar utgangspunkt i strategisk design, som igjen er forankret i bedriftens overordnede strategi, forretningsidé og verdier. Identitetsdesign handler i det aller vesentligste om visuell merkevarebygging. Grunnelementene i identitetsdesign er: Disse elementene har alltid et innhold og en betydning. De forteller historier og påvirker mottakerens oppfatninger og holdninger. Identitetsdesign består gjerne av […]
Et godt magasin starter gjerne med å avklare hva man ønsker å si, og hvem man ønsker å nå. Når målgruppe, vinkling, format, sidetall og budsjett er drøftet med oppdragsgiver, starter arbeidet med å gi magasinet relevant innhold. I denne prosessen samarbeider magasinets team (tekstforfatter, grafisk designer, fotograf, sideombrekker etc.) om malverk, bildebruk, tekstmengde og […]
Søkemotoroptimalisering – finner kundene deg? Søkemotoroptimalisering er noe av det viktigste du gjør for å synliggjøre en virksomhet på nett, og er en uhyre lønnsom markedsaktivitet. Over 70 % av alle kjøp i Norge starter med et nettsøk, og over 90 % av oss bruker Google. 95 % av de som foretar et Google-søk, går […]
For å vite at du er på rett vei, må du vite hvor du skal Strategisk kommunikasjon og merkevarebygging handler om å definere tydelige mål for hvor, hvordan og mot hvem vi vil rette markedsføringen. I Aptum jobber vi tett med kundene for å sikre at markedsføringen genererer merverdi og er i tråd med ønsket […]
Stolt Google Premier Partner – 2024 Google annonsering – Effektivt og målbart Google Ads innebærer betalt annonseplass på søkemotorer. Målet er naturligvis økt trafikk til din nettside. Det oppnås med annonser til personer som søker etter dine produkter eller tjenester på de største søkemotorene. Annonsene publiseres umiddelbart, og havner raskt høyt oppe i søkeresultatet. Du definerer hvem […]