• 150 versjoner krever stø kurs

    150 versjoner krever stø kurs

    Aptum har bistått Color Line i en årrekke, og i sommer feirer vi at vi har laget den femtiende utgaven av deres TAXFREE/TREND-magasin! Magasinet, som består av sesongens kampanjer, tilbud og inspirasjon for alle skip og linjer, produseres seks ganger i året. Siden internett til sjøs fremdeles oppleves som kostbart, er de trykte magasinene svært…

  • Tok utfordringen

    Tok utfordringen

    Kommunikasjons- og digitalbyrået Aptum i Kristiansand runder 50 år i 2024, og er i høyeste grad «still going strong». Et synlig bevis på det er flere nyansettelser den senere tid, der ikke mindre enn tre rådgivere/kundeansvarlige er godt i gang med å øke byråets kundeportefølje. Førstemann inn dørene i Gyldenløves gate 4 var Dragoslav Jerkovic. Han…

  • Derfor er vi strategiske partnere 

    Derfor er vi strategiske partnere 

    Aptum har inngått et strategisk partnerskap med Techpoint – Norges ledende tech- og næringslivskonferanse. Les mer om samarbeidet, og hvorfor vi anser det som ekstra viktig at vi tar del i Techpoints vekst.  Dette er Techpoint Techpoint blir to dager i året Norges viktigste møteplass for å lære og bli inspirert om hvordan teknologi bidrar…

  • Aptum får kreativ leder

    Aptum får kreativ leder

    Senior Art Director Erik Garaventa har jobbet i kommunikasjons- og digitalbyrået Aptum siden 2005, og er nå aktuell i rollen som kreativ leder for miljøet. – Erik er en nestor i reklamefaget og en drivkraft innen idéutvikling, design, foto og kommunikasjonsrådgivning. Han har en spennende bakgrunn fra bransjen i Italia, og er en fargerik og…

  • Vi er Sørlandets ledende merkevarebyrå. Er du vår nye kundeansvarlig?

    Vi er Sørlandets ledende merkevarebyrå. Er du vår nye kundeansvarlig?

    Aptum har, etter vår mening, Sørlandets beste fagfolk innenfor sine respektive fag. Vi leverer blant annet nettsider, nettapplikasjoner og e-handelsløsninger til kunder i ulike bransjer, og har spisskompetanse innen kreativ merkevarebygging, strategisk design, retail, digital markedsføring og webutvikling. Det er stor etterspørsel etter våre tjenester, og vi ønsker nå å styrke laget med en kundeansvarlig.…

  • Trender på Google i 2023

    Trender på Google i 2023

    Kalenderen viser januar 2023, og med det er et veldig spesielt år ved veis ende. Mange bedrifter hadde rekordomsetning i 2020 og 2021 og budsjetterte med videre oppgang i året som var, mens andre som lå med brukket rygg etter to år med pandemi hadde håpet at dette var året kundene skulle komme tilbake for…

  • Nye krav for nettsider innenfor offentlig virksomhet

    Nye krav for nettsider innenfor offentlig virksomhet

    I oktober 2022 lanserte Digdir en løsning for tilgjengelighetserklæring, som alle virksomheter i offentlig sektor plikter å ha på plass på sine nettsteder innen 1. februar 2023. Minstekravene er de 35 kravene som gjelder fra før, i tillegg til 12 nye som gjelder fra februar 2023. Hva er tilgjengelighetserklæring? Tilgjengelighetserklæring er aktuell for offentlig virksomhet;…

  • Få fart på nettbutikken med Google Analytics

    Få fart på nettbutikken med Google Analytics

    Å drive nettbutikk i 2023 uten å ha noe form for analyseverktøy, er som å seile uten kompass. Du beveger deg i en retning, men for alt du vet er du helt ute av kurs. For å få skuta på rett kjøl, trenger du et kompass, eller i dette tilfellet: Et analyseverktøy. Når man jobber…

  • Visuell identitet  – Hvorfor er det viktig for din virksomhet?

    Visuell identitet – Hvorfor er det viktig for din virksomhet?

    Sterke merkevarer består av mer enn en god logo. Det handler om en større helhet. For å posisjonere merkevaren din, er en funksjonell og sterk visuell identitet avgjørende. Når du vurderer virksomhetens visuelle kommunikasjon, bør du spørre deg: Er den i tråd med verdier og mål? Er den basert på en grundig forståelse av hvordan…

  • Trend-spaning  for sosiale medier 2023

    Trend-spaning for sosiale medier 2023

    Ved utgangen av 2022 ser vi et marked preget av usikkerhet, og mange opplever at kundene har endret sine kjøpevaner. Samtidig er bruken av sosiale medier stabil blant oss nordmenn, og kanalene har etablert en viktig plass i de fleste bedrifters markedsstrategi. Så hva kan vi vente oss i tiden fremover? Vår faglig ansvarlige for…

  • Aptum er kartlesere for brukerrreiser

    Aptum er kartlesere for brukerrreiser

    En god bruker- eller kundereise begynner med å bli skikkelig kjent med brukeren. Hva er deres intensjoner, motivasjoner og utfordringer? Hva opplever og føler de i møte med tjenesten eller produktet? For å få god og nok innsikt kan fokusgrupper, spørreundersøkelser, intervju, A/B testing og data fra Google Analytics være gode verktøy. Det er også…

  • Lederskrifte i Aptum

    Lederskrifte i Aptum

    Jørgen Hestås, partner og leder for selskapets digitalsatsning, overtar som byråleder i kommunikasjons- og digitalbyrået Aptum. – Vi har visst en stund at nåværende byråleder, Camilla Nordahl Bang, har ønsket å bevege seg videre etter snart 20 år i bransjen og 10 år i Aptum. Selv om hun vil bli savnet, er vi likevel heldige…