Aptum har i lengre tid benyttet Cookie Information som leverandør av samtykkeløsninger. Etter at Consent Mode v2 meldte sin ankomst i mars 2024, har vi samarbeidet i enda tettere grad. Samarbeidet har resultert i at Aptum nå er en av CMP-tungvekterens implementeringspartnere.
Gladnyhet! Vi har blitt utnevnt til Google Premier Partner. Hva betyr det? Jo, vi er blant de 3 prosent beste bedriftene som deltar i Google Partners-programmet i Norge – og den eneste på Sørlandet. Det er vi stolte av!
Fra og med 6. mars 2024 må de som bruker Google Ads ha på plass en tilstrekkelig samtykkeløsning fra en av Google sine sertifiserte partnere. Har du ikke dette på plass, vil det få betydelige konsekvenser for annonseringen din.
De aller fleste har fått med seg at kunstig intelligens har gjort sitt store inntog på mange arenaer i 2023. Google er normalt ivrige på å endre, teste og oppdatere alle sine systemer, og med utviklingen vi har sett det siste året blir tempoet garantert ikke noe lavere nå. Hva bør man være obs på…
Kunstig intelligens har virkelig skutt fart i 2023. Nå tilbyr Meta og Snapchat muligheten til å betale for en annonsefri opplevelse. Hvordan kan vi forvente at sosiale medier blir for bedrifter i 2024? Vår fagansvarlig for sosiale medier, Angela Johannessen Nygård, deler her sine trendspaninger. 1. Bedre annonsering med kunstig intelligens Etter at ChatGPT ble…
Aptum har bistått Color Line i en årrekke, og i sommer feirer vi at vi har laget den femtiende utgaven av deres TAXFREE/TREND-magasin! Magasinet, som består av sesongens kampanjer, tilbud og inspirasjon for alle skip og linjer, produseres seks ganger i året. Siden internett til sjøs fremdeles oppleves som kostbart, er de trykte magasinene svært…
Kommunikasjons- og digitalbyrået Aptum i Kristiansand runder 50 år i 2024, og er i høyeste grad «still going strong». Et synlig bevis på det er flere nyansettelser den senere tid, der ikke mindre enn tre rådgivere/kundeansvarlige er godt i gang med å øke byråets kundeportefølje. Førstemann inn dørene i Gyldenløves gate 4 var Dragoslav Jerkovic. Han…
Aptum har inngått et strategisk partnerskap med Techpoint – Norges ledende tech- og næringslivskonferanse. Les mer om samarbeidet, og hvorfor vi anser det som ekstra viktig at vi tar del i Techpoints vekst. Dette er Techpoint Techpoint blir to dager i året Norges viktigste møteplass for å lære og bli inspirert om hvordan teknologi bidrar…
Senior Art Director Erik Garaventa har jobbet i kommunikasjons- og digitalbyrået Aptum siden 2005, og er nå aktuell i rollen som kreativ leder for miljøet. – Erik er en nestor i reklamefaget og en drivkraft innen idéutvikling, design, foto og kommunikasjonsrådgivning. Han har en spennende bakgrunn fra bransjen i Italia, og er en fargerik og…
Aptum har, etter vår mening, Sørlandets beste fagfolk innenfor sine respektive fag. Vi leverer blant annet nettsider, nettapplikasjoner og e-handelsløsninger til kunder i ulike bransjer, og har spisskompetanse innen kreativ merkevarebygging, strategisk design, retail, digital markedsføring og webutvikling. Det er stor etterspørsel etter våre tjenester, og vi ønsker nå å styrke laget med en kundeansvarlig.…
Kalenderen viser januar 2023, og med det er et veldig spesielt år ved veis ende. Mange bedrifter hadde rekordomsetning i 2020 og 2021 og budsjetterte med videre oppgang i året som var, mens andre som lå med brukket rygg etter to år med pandemi hadde håpet at dette var året kundene skulle komme tilbake for…
I oktober 2022 lanserte Digdir en løsning for tilgjengelighetserklæring, som alle virksomheter i offentlig sektor plikter å ha på plass på sine nettsteder innen 1. februar 2023. Minstekravene er de 35 kravene som gjelder fra før, i tillegg til 12 nye som gjelder fra februar 2023. Hva er tilgjengelighetserklæring? Tilgjengelighetserklæring er aktuell for offentlig virksomhet;…