• Visuell identitet  – Hvorfor er det viktig for din virksomhet?

    Visuell identitet – Hvorfor er det viktig for din virksomhet?

    Sterke merkevarer består av mer enn en god logo. Det handler om en større helhet. For å posisjonere merkevaren din, er en funksjonell og sterk visuell identitet avgjørende. Når du vurderer virksomhetens visuelle kommunikasjon, bør du spørre deg: Er den i tråd med verdier og mål? Er den basert på en grundig forståelse av hvordan…

  • Trend-spaning  for sosiale medier 2023

    Trend-spaning for sosiale medier 2023

    Ved utgangen av 2022 ser vi et marked preget av usikkerhet, og mange opplever at kundene har endret sine kjøpevaner. Samtidig er bruken av sosiale medier stabil blant oss nordmenn, og kanalene har etablert en viktig plass i de fleste bedrifters markedsstrategi. Så hva kan vi vente oss i tiden fremover? Vår faglig ansvarlige for…

  • Aptum er kartlesere for brukerrreiser

    Aptum er kartlesere for brukerrreiser

    En god bruker- eller kundereise begynner med å bli skikkelig kjent med brukeren. Hva er deres intensjoner, motivasjoner og utfordringer? Hva opplever og føler de i møte med tjenesten eller produktet? For å få god og nok innsikt kan fokusgrupper, spørreundersøkelser, intervju, A/B testing og data fra Google Analytics være gode verktøy. Det er også…

  • Lederskrifte i Aptum

    Lederskrifte i Aptum

    Jørgen Hestås, partner og leder for selskapets digitalsatsning, overtar som byråleder i kommunikasjons- og digitalbyrået Aptum. – Vi har visst en stund at nåværende byråleder, Camilla Nordahl Bang, har ønsket å bevege seg videre etter snart 20 år i bransjen og 10 år i Aptum. Selv om hun vil bli savnet, er vi likevel heldige…

  • Instagram Reels – slik lykkes du

    Instagram Reels – slik lykkes du

    Reels er korte og inspirerende, interessante eller morsomme; de er populære på Instagram og Facebook, og perfekte for utålmodige brukere i sosiale medier. Fremdeles usikker på om du bør bruke energi på Reels i markedsføringen? Følg med nå. Mange markedsførere opplever at innlegg på Facebook og Instagram ikke får samme gjennomslag som før. Det er…

  • Google Analytics 4

    Google Analytics 4

    Kom i gang med Google Analytics 4 Mange har kanskje fått med seg at dagens Google Analytics (Universal Analytics), som de aller fleste bruker til å måle trafikk til nettsiden, hva brukere foretar seg, konverteringer, målfullføringer, m.m. vil avvikles fra 1. juli 2023. Etter dette vil den nye Google Analytics 4 være standardløsningen fra Google.…

  • Google pensjonerer populært analyseverktøy

    Google pensjonerer populært analyseverktøy

    Fra 1. juli 2023 settes Universal Analytics, ellers kjent som Google Analytics, ut av drift. Men det er ingen grunn til panikk, i hvert fall ikke for bedrifter som tar riktige grep i forkant. Så, hva kan du gjøre? I prinsippet er det to veier å gå. Du kan velge et alternativ til Googles analyseverktøy…