Sterke merkevarer består av mer enn en god logo. Det handler om en større helhet. For å posisjonere merkevaren din, er en funksjonell og sterk visuell identitet avgjørende. Når du vurderer virksomhetens visuelle kommunikasjon, bør du spørre deg: Er den i tråd med verdier og mål? Er den basert på en grundig forståelse av hvordan…
Ved utgangen av 2022 ser vi et marked preget av usikkerhet, og mange opplever at kundene har endret sine kjøpevaner. Samtidig er bruken av sosiale medier stabil blant oss nordmenn, og kanalene har etablert en viktig plass i de fleste bedrifters markedsstrategi. Så hva kan vi vente oss i tiden fremover? Vår faglig ansvarlige for…
En god bruker- eller kundereise begynner med å bli skikkelig kjent med brukeren. Hva er deres intensjoner, motivasjoner og utfordringer? Hva opplever og føler de i møte med tjenesten eller produktet? For å få god og nok innsikt kan fokusgrupper, spørreundersøkelser, intervju, A/B testing og data fra Google Analytics være gode verktøy. Det er også…
Jørgen Hestås, partner og leder for selskapets digitalsatsning, overtar som byråleder i kommunikasjons- og digitalbyrået Aptum. – Vi har visst en stund at nåværende byråleder, Camilla Nordahl Bang, har ønsket å bevege seg videre etter snart 20 år i bransjen og 10 år i Aptum. Selv om hun vil bli savnet, er vi likevel heldige…
Reels er korte og inspirerende, interessante eller morsomme; de er populære på Instagram og Facebook, og perfekte for utålmodige brukere i sosiale medier. Fremdeles usikker på om du bør bruke energi på Reels i markedsføringen? Følg med nå. Mange markedsførere opplever at innlegg på Facebook og Instagram ikke får samme gjennomslag som før. Det er…
Kom i gang med Google Analytics 4 Mange har kanskje fått med seg at dagens Google Analytics (Universal Analytics), som de aller fleste bruker til å måle trafikk til nettsiden, hva brukere foretar seg, konverteringer, målfullføringer, m.m. vil avvikles fra 1. juli 2023. Etter dette vil den nye Google Analytics 4 være standardløsningen fra Google.…
Fra 1. juli 2023 settes Universal Analytics, ellers kjent som Google Analytics, ut av drift. Men det er ingen grunn til panikk, i hvert fall ikke for bedrifter som tar riktige grep i forkant. Så, hva kan du gjøre? I prinsippet er det to veier å gå. Du kan velge et alternativ til Googles analyseverktøy…