Beskyttet: Sørmegleren SoMe-kampanje «God nyhet»
Oppgave
Sørmegleren har et tett samarbeid med Aptum, og har vært byråkunde i over 10 år. Høsten 2024 ønsket kunden å lage ny en kampanje for å øke synlighet og kjennskap med mål om å få enda flere oppdrag. Kampanjen startet med et team som skulle lage et kreativ konsept som skiller seg ut, og som folk legger merke til. Etter en intern workshop for å utvikle ideer til kampanjer, og var det hele 5 retninger/forslag som ble skissert for kunden. Sammen med engasjert kunde i brainstorming ble det valgt to retninger som ble videreutviklet til to ulike kampanjer: “God nyhet” og “Tettere på”. (Se egen case om “Tettere på”)
Løsning
“God nyhet” kampanjen var i hovedsak basert på kundens perspektiv; hvor vi skulle komme på situasjoner hvor det absolutt ikke passer å ta telefonen, men så tar du den likevel siden det er Sørmegleren som ringer. I samarbeid med kunden ble det også foreslått å ha med meglers perspektiv; for å vise at meglerne gir alt for sine kunder, og ringer selv om de er i situasjoner hvor det egentlig ikke passer. Kunden kommer alltid først.
Våre samarbeidspartnere Broomstick utførte filmopptak, og Jens Westbye som byttet på å være fotograf med Aptum sin fotograf. Kampanjemateriellet ble tilpasset relevante kanaler og formater, i hovedsak Facebook og Instagram, samt landingsside på nettsiden. For å nå en enda bredere målgruppe ble det også annonsert på Snapchat og Tiktok. Det handler om å nå den yngre målgruppen også for å bevare posisjon og synlighet for neste generasjon.