Retail

Retail, eller detaljhandel, benytter seg av salgsrettet kommunikasjon, et begrep som innebærer kommunikasjon med sluttbruker på en presis og strukturert måte. Målet er selvfølgelig å oppfylle oppdragsgiverens konkrete målsetninger.

Virkemidlene i salgsrettet kommunikasjon forventes å ha direkte salgsutløsende effekt og skal gi målbare og dokumenterbare resultater. Det gjelder på alle flater og i alle kanaler som benyttes.

Gjennom et langvarig leverandørforhold til Color Line og avdelingen Kommersielt Om Bord har Aptum lært seg retail-faget til fingerspissene. Nærmere fire millioner passasjerer reiser hvert år med Color Line, og salgsvolumet ligger på fem milliarder kroner. Foruten overordnet design og konseptuelle løsninger står vi for produksjon av alt kommersielt materiell om bord på selskapets seks skip – fra magasiner, prislister og bar- og restaurantmenyer til skilting, plakater, hylleetiketter, bakbelyste skilt (Duratrans) og digitale skjermer.

Color Line er en svært resultatorientert kunde, som jevnlig måler resultatene av kampanjene vi leverer. Resultatene blir vurdert opp mot en rekke kriterier, med hovedvekt på at passasjerene opplever det som enkelt, behagelig og ikke minst lønnsomt å handle om bord.