Resultatet ble en enkel, men levende identitet

Oppgave

Settanta7 er blant Italias topp 10 arkitekturfirmaer etter omsetning og vokser raskt. Med internasjonale kontorer ønsket de å fornye en gammeldags merkevareidentitet som ikke lenger reflekterer deres unge, innovative og seriøse profil. De trengte en ny identitet som tydelig formidler deres historie, verdier og personlighet, for å styrke posisjonen både nasjonalt og internasjonalt. Målgruppen er både etablerte institusjoner, konservative samarbeidspartnere og unge, innovative aktører i arkitekturfeltet.

Løsning

Settanta7 sin profil bygger på en litt rebelske personlighet, som skiller seg fra konvensjonelle arkitektkontorer, samtidig som den appellerer til mer konservative samarbeidspartnere. Vi valgte en sterk og variert fargepalett, enkle og tydelige layout, og geometriske bilder uten pynt. Resultatet ble en enkel, men levende identitet som kan fremstå både innovativ og seriøs, avhengig av kontekst.