Merkevareutforming for Nel Electrolyser.

Oppgave

Nel Electrolyser og Nel Fueling gjennomgikk en strategisk splittelse, hvor Nel Fueling ble etablert som en ny merkevare. Som en del av denne omstillingen krevde Nel Electrolyser en omfattende oppfrisking av sin merkevareidentitet for å tilpasse seg nye strategiske målsettinger. Kunden ønsket å beholde det eksisterende logoen og merkefargen, samtidig som de fornyet den overordnede identiteten. Dette inkluderte et nytt fokus på farger, maler og helhetlig merkevareutforming for Nel Electrolyser.

Løsning

Målet var å bygge videre på to kjerneelementer i merkevaren: logoen og den lilla fargen. Vi tok “dotten” i logoen, som symboliserer en hydrogenpartikkel, og utviklet et nytt grafisk system basert på dette. Det grafiske elementet ble laget med graderinger og gjennomsiktighet for å understreke budskapet om klarhet. Vi introduserte også en fargepalett som komplimenterer merkevarens lilla, for å tilføre mer dynamikk og en moderne, teknologisk følelse. Typografien ble modernisert med fonten Larrseit, som kombinerer nøytralitet med særegne detaljer. Målet var å fornye identiteten samtidig som vi bevarte kjernen.