Digital markedsføring

Har du ansvar for markedsføring, ønsker du selvfølgelig mest mulig kontroll over effekten av kampanjene dine. Digital markedsføring handler nettopp om å måle og justere resultater. Forsterk gode kanaler og metoder, forkast det som ikke virker – og gjør markedsføring til noe du tjener penger på!

Brukerinnsikt og målt effekt

Digital markedsføring gir utallige muligheter til å nå nye markeder og kunder, og det til langt lavere pris enn gjennom tradisjonelle kanaler. Digital markedsføring handler om å vite, ikke bare om å gjette og tro.

Eksempler på spørsmål du kan få svar på:

● Hvor mange så annonsen?
● Hvor mange klikket seg videre på nettsiden?
● Hva manøvrerte de som klikket seg videre på nettsiden?
● Hvor stor andel så 25 % av en video?
● Hvor mange så 100 %?

All aktivitet knyttet til annonser i Google Ads og de fleste sosiale medier kan måles og styres i sanntid. Du kan se hva det klikkes på, hvem som klikker, hva som blir solgt, hva det koster, med mer. Denne informasjonen er avgjørende for å målrette og tilpasse markedsføringen. Slik treffer du bedre og bedre hver gang du annonserer eller gjennomfører en kampanje.

Vi brenner for tallene og statistikken bak de smarte avgjørelsene. Vi trigges når konverteringsfrekvensen øker fra 1 % til 1,1 % – som faktisk betyr 10 % økt salg!

Kampanjeside – Øk salg og synlighet

En kampanjeside er en landingsside som dedikeres for å promotere et spesifikt produkt, tjeneste eller hendelse.

Kampanjesiden er skreddersydd for det aktuelle formålet i forhold til innhold, SEO, kommunikasjon til kunden og har et høyt fokus på konvertering.

Fordeler ved kampanjeside:

● Tilpasset for å oppnå høy konverteringsrate/salg
● Skaper et forenklet og tydelig budskap mot kundene
● Gjør det enkelt og effektivt å måle effekten av annonsering
● Store SEO fordeler, da siden vil være på nettsiden hele året – men trekkes frem ved             Black Friday eller andre relevante kampanjer.
● Gir langt større sjanser for høyere rangeringer i det organiske søkeresultatet

Har du behov for kampanjeside? Ta kontakt, så hjelper vi deg.

Sertifiserte digitale markedsførere

Digital markedsføring er svært komplekst, og de avanserte systemene og verktøyene vi bruker er i kontinuerlig utvikling. I Aptum sertifiserer vi oss for alle relevante systemer, og jobber daglig med dem. Vi samarbeider både med Facebook og Google, og er i forkant av ny funksjonalitet når den rulles ut i markedet.

Å lykkes som leverandør av digitale markedsføringstjenester krever spesialkompetanse. Den kompetansen har folkene i Aptum! Vi tilpasser fortløpende team etter dine spesifikke behov, med maksimal effektivitet og resultat som rettesnor.

Annonsering via Facebook, LinkedIn, Instagram, Google, Bing osv. har helt andre prisstrukturer enn tradisjonelle medier og annonsekanaler. Det gjelder å få  mer igjen for pengene og tiden du bruker på markedsføring! Aptum finner de optimale løsningene for akkurat deg og din bedrift.

Målretting

Et markedsføringsbudsjett må omsettes til presise og kostnadseffektive løsninger. Fokus på målgrupper og faktiske resultater er alfa og omega.Ved å målrette din digitale markedsføring, har du kontroll over hvem som ser dine annonser, og du treffer målgruppen din på en meget effektiv måte.

Digital markedsføring lar deg sortere mottakere blant annet etter:
● Alder
● Kjønn
● Foreldrestatus
● Interesser
● Geografi
● Personer som har besøkt nettsiden din tidligere

Retargeting – eksponer deg for de som allerede har interesse for dine tjenester


Retargeting eller remarketing som det også kalles, er en meget lønnsom form for annonsering på nett  – og kanskje den mest målrettede formen for digital markedsføring.

Hva er retargeting?

Retargeting handler om å konvertere sannsynlige kunder til faktiske kunder. Metoden består hovedsakelig i å annonsere til personer som allerede har vist interesse for din bedrift, produkter eller tjenester. På denne måten går annonsene til mottakere som har stor sannsynlighet for konvertering.

Hvordan fungerer det i praksis?

Du kan velge hva som skal definere målgruppen for retargeting. Det kan eksempelvis være:

● De som har besøkt nettsiden din
● De som klikket på en tidligere annonse
● De som har vært i kassen på nettbutikken din, uten å gjennomføre et kjøp
● De som har tatt kontakt med bedriften din per e-post, telefon eller kontaktskjema

Remarketing kan brukes på flere ulike kanaler:

● Facebook
● Google Ads
● LinkedIn
● Instagram
● YouTube