Aptum får kreativ leder

Se flere artikler

Senior Art Director Erik Garaventa har jobbet i kommunikasjons- og digitalbyrået Aptum siden 2005, og er nå aktuell i rollen som kreativ leder for miljøet.

– Erik er en nestor i reklamefaget og en drivkraft innen idéutvikling, design, foto og kommunikasjonsrådgivning. Han har en spennende bakgrunn fra bransjen i Italia, og er en fargerik og dyktig fagperson som er høyt ansett både internt og av kundene. Vi gleder oss til å se ham i en sentral rolle som kreativ leder for byrået fremover, forteller Jørgen Hestås, byråleder i Aptum.

 Før han kom til Norge og Aptum jobbet norsk-italienske Garaventa i det Milano-baserte reklamebyrået Alberto Cremona. Her fikk han bryne seg på store internasjonale merkevarer som blant andre Lacoste, Kawasaki og Aperol.

– Det var hardt å jobbe i byrå i Milano, kravene og forventningene var skyhøye. Samtidig lærte jeg enormt mye, og disse årene ga meg et godt faggrunnlag som jeg tok med meg videre inn i Aptum, konstaterer Erik.

– Jeg har stor lidenskap for faget

Ved siden av en redusert stillingsprosent i Aptum de siste ti årene har Erik hatt et eget selskap kalt Bangarang! Design Studio, som han har drevet fra bostedet sitt på Sandøya i Tvedestrand.

– Det var spennende å jobbe med kunder i østre delen av Agder, og de fleste følger med meg videre. Men jeg kom til et punkt hvor jeg var motivert for å fokusere fullt og helt på miljøet i Aptum igjen, og ser frem til å ta tak i kreativ leder-stillingen. Jeg har stor lidenskap for faget, og målet nå er å synliggjøre og løfte frem de mange gode, kreative leveransene fra Aptum, avslutter Erik Garaventa.

Se flere artikler