Meny
"helhetlig og helhjertet"

Identitetsdesign

Identitetsdesign tar utgangspunkt i strategisk design, som igjen er forankret i bedriftens overordnede strategi, forretningsidé og verdier. Identitetsdesign handler i det aller vesentligste om visuell merkevarebygging.

Farger, former, typografi og symboler er grunnelementer i identitetsdesign, og de har alltid et innhold og en betydning. De forteller historier og påvirker mottakerens oppfatninger og holdninger. Identitetsdesign består gjerne av en logo og andre faste grafiske komponenter, som regel definert i en grafisk profil eller designmanual.

Profilkomponentene sender tydelige signaler om avsenderen. De er med på å definere merkevarens personlighet og ansikt utad, og skal sikre at selskapet, produktet eller tjenesten oppfattes mest mulig i tråd med ønsket markedsposisjon. Profesjonelt identitetsdesign definerer virkemidler som skaper interesse og er relevante, og som bidrar til å bygge merkevaren over tid.